توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

قطعات لباسشویی سامسونگ

دستگیره لباسشویی سامسونگ

پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ

میکروسوئیچ لباسشویی سامسونگ

تسمه لباسشویی سامسونگ

هیدروستات لباسشویی سامسونگ

شیربرقی لباسشویی سامسونگ

خرطومی لباسشویی سامسونگ

سقف جاپودری لباسشویی سامسونگ

بلبرینگ لباسشویی سامسونگ

المنت لباسشویی سامسونگ

برد لباسشویی سامسونگ 

زه درب لباسشویی سامسونگ

لاستیک لباسشویی سامسونگ

موتور لباسشویی سامسونگ 

کمک فنر لباسشویی سامسونگ

جرم گیر لباسشویی سامسونگ

مشخصات قطعات لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها وظیفه خاص خود را دارند و کار کردن تمامی این قطعات لباسشویی سامسونگ در کنار هم موجب کار کردن صحیح ماشین لباسشویی و شسته شدن بی‌نقص لباس‌های شما خواهد شد. چنانچه هر کدام از این قطعات آسیب ببینند عملکرد دستگاه شما با اختلال مواجه خواهد شد. برای جلوگیری از اتلاف وقف هزینه برای تعمیر قطعات ماشین لباسشویی بهتر است با کارکرد این قطعات لباسشویی سامسونگ آشنا باشید تا بتوانید به هنگام بروز مشکل آن را عیب یابی و برطرف کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا کنیم.

موتور لباسشویی سامسونگ

موتور ماشین لباسشویی سامسونگ مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قطعه ماشین لباسشویی است. موتور واحد مرکزی ماشین لباسشویی می‌باشد که وظیفه دارد کل دستگاه را به کار بیاندازد. بدون وجود موتور لباسشویی شما به هیچ وجه کار نخواهد کرد. موتور ماشین لباسشویی سامسونگ در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است و به زیر دیگ شستشو بسته شده است. این موتور با ایجاد نیروی چرخش موجب حرکت دیگ خواهد شد. این امر با استفاده از یک تسمه و پولی انجام می‌شود که موتور را به دیگ شستشو متصل می‌کند. موتور به وسیله برد الکترونیکی دستگاه هدایت می‌شود و فعال و غیر فعال شدن آن به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

در ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ از دو نوع موتور استفاده می‌شود. موتورهای تسمه‌ای یا معمولی ساده‌ترین نوع موتور ماشین لباسشویی هستند که البته امروزه کمتر از آنها استفاده می‌شود. این موتورها صدا و لرزش زیادی هنگام کار تولید می‌کنند. به دلیل ساختار ساده تعمیر و تعویض آنها به راحتی انجام خواهد شد که این را می‌توان از جمله مزایای موتورهای تسمه‌ای به شمار آورد.

موتور لباسشویی سامسونگ

موتور دیجیتال یا بدون تسمه جایگزین موتورهای تسمه‌ای شده‌اند و در آن هیچگونه گیربکسی وجود ندارد و به جای آن از جریان برق مستقیم استفاده می‌شود. برای راه‌اندازی این موتور به برد راه‌انداز یا درایور نیاز است. این موتورها انواع مختلفی دارند و از هر کدام در مدل‌های خاصی استفاده می‌شود. از ایرادات موتور ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توان به قطع شدن سیم کشی، خرابی تسمه، خرابی بشقاب موتور، خرابی موتور الکتریکی و اتصال در مدارهای الکترونیکی اشاره کرد. چنانچه شما با علائم زیر روبرو شدید باید به سلامت موتور ماشین لباسشویی خود شک کنید:

  • صداهای غیر عادی
  • بوی سوختگی
  • عدم چرخش
  • وجود الکتریسیته غیر معمول بر بدنه ماشین لباسشویی

برای خرید قطعات لباسشویی سامسونگ از فروشگاه هرمس پارت با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس:  09203637385

برد لباسشویی سامسونگ

یکی از قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ که با پیشرفت تکنولوژی به روز شده است برد الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ است. وظیفه اصلی برد الکترونیکی در ماشین‌های لباسشویی کنترل و هدایت فرمان‌هایی است که از سمت دکمه استارت جهت شروع به کار و تایمر که زمان کارکرد شستشو را معین می‌کند می‌باشد. برد ماشین لباسشویی در دستگاه مانند مغز در بدن انسان عمل می‌کند. بنابراین همانطور که مغز انسان تمامی رفتار انسان را کنترل می‌کند برد ماشین لباسشویی نیز تمامی اعمال دستگاه را مورد نظارت و کنترل قرار می‌دهد. از دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توان به نوسانات برق، رسیدن آب به قسمت‌های الکتریکی و سوختن یا آسیب دیدن خازن‌ها و فیوزها اشاره کرد. چنانچه برد ماشین لباسشویی آسیب ببیند برنامه شستشوی تعیین شده توسط کاربر اشتباه اجرا خواهد شد. همچنین پنل دستگاه خراب می‌شود و دیگر کار نخواهد کرد. چنانچه دستگاه در حین شستشوی لباس‌ها ناگهان خاموش شود می‌تواند نشانه دیگر برای خراب شدن برد ماشین لباسشویی باشد.

برد لباسشویی سامسونگ

به طور کلی سه نوع برد در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود: برد کنترل که وظیفه نظارت و کنترل تمامی قطعات الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ را برعهده دارد، برد موتور که عملکرد موتور را کنترل می‌کند و برد پاور که وظیفه تامین برق مورد نیاز برای بخش‌های مختلف دستگاه را به عهده دارد.

لاستیک لباسشویی سامسونگ

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی سامسونگ از مهم ترین قطعات لباسشویی سامسونگ است که دقیقاً دور تا دور درب ماشین لباسشویی را پوشش می‌دهد وظیفه دارد فضای خالی بین بدنه و دیگ را پر کند. این قطعه در عین سادگی بسیار مهم و ضروری است و آسیب دیدن آن می‌تواند منجر به نشت آب از ماشین لباسشویی و اختلال در عملکرد آن شود. این پلاستیک به ظاهر ساده وظایف مهمی دارد که از جمله مهم‌ترین وظایف آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب بندی محیط داخلی و خارجی ماشین لباسشویی
  • پر کردن فضای خالی بین دیگ شستشو و بدنه به منظور جلوگیری از لرزیدن در هنگام کار کردن ماشین
  • کمک به کار کردن نرم و بی‌صدای دستگاه محافظت از شیشه درب ماشین لباسشویی
لاستیک لباسشویی سامسونگ

چنانچه لاستیک دور درب ماشین لباسشویی آسیب ببیند می‌تواند مشکلاتی مانند نشت آب لرزش و ارتعاش بیش از حد در حین کار ایجاد کند. این قطعه می‌تواند در اثر استفاده مداوم از ماشین لباسشویی آسیب ببیند. یکی از روش‌های جلوگیری از آسیب دیدن لاستیک دور درب تمیز کردن آن به صورت دوره‌ای و منظم است. در حالت کلی از سه نوع لاستیک ساده، لاستیک تک سوراخ و لاستیک چراغ‌دار در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شود.

میکروسوئیچ لباسشویی سامسونگ

میکروسوئیچ از ابزار سوئیچینگ در صنعت برق بوده و کاربردهای متفاوتی دارد. در واقع می‌توان گفت در اکثر وسایلی که ما از آن در طول روز استفاده می‌کنیم از میکروسوئیچ استفاده می‌شود. میکروسوئیچ‌ها با کمترین فشار ممکن کار می‌کنند و برای اتصال یا قطع جریان برق مدارهای الکتریکی از آنها استفاده می‌شود.

در ماشین‌های لباسشویی از دو نوع میکروسوئیچ اهرمی و پیستونی استفاده می‌شود: میکروسوئیچ اهرمی به صورت شعاعی عمل می‌کند و حول یک محور می‌چرخد به همین دلیل سوئیچ با حرکت به چپ و راست یا بالا و پایین عمل خواهد کرد و در میکروسویچ‌های پیستونی با فشردن یا کشیدن پیستون متصل به عملکرد سوئیچ شروع به کار می‌کند.

میکروسوئیچ یکی دیگر از قطعات  لباسشویی سامسونگ با یک فشار کم موجب بسته شدن کامل درب ماشین لباسشویی شده و باعث شروع به کار دستگاه با حرکت دادن کنتاکت‌های الکتریکی می‌شود. جایگاه میکروسوئیچ پشت درب ماشین لباسشویی و در مجاورت لاستیک دور درب دستگاه می‌باشد. پس از آنکه زبانه قفل در جایگاه قفل کاملاً چفت شد با وارد کردن یک فشار کوچک به ضامن میکروسوئیچ آن را در مدار قرار خواهد داد.

برای خرید قطعات لباسشویی سامسونگ از فروشگاه هرمس پارت با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس:  09203637385

دستگیره لباسشویی سامسونگ

یکی از مهم ترین بخش‌های قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ دستگیره آن است که در بازار تنوع زیادی نیز دارد. این قطعه برای باز و بسته کردن راحت‌تر درب ماشین لباسشویی طراحی شده است. دستگیره‌های ماشین لباسشویی موجود در بازار را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم بندی نمود:

·        دستگیره درب میکروسوئیچ ساده بدون قفل

·        دستگیره درب همراه با میکروسوئیچ قفل شونده

·        دستگیره دارای قفل مکانیکی و میکروسوئیچ معمولی

از هر کدام از این دستگیره‌ها در مدل‌های خاصی استفاده می‌شود تا درب دستگاه در وضعیت مناسبی قرار گرفته و شستشوی لباس‌ها به درستی انجام شود.

دستگیره لباسشویی سامسونگ

پس از تنظیم تایمر ماشین لباسشویی و به کار افتادن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی دستگیره درب دستگاه به حالت قفل تغییر حالت می‌دهد. در این هنگام دیگر دستگیره اجازه باز شدن درب ماشین لباسشویی حین شستشو را نخواهد داد. هنگامی که فرایند شستشو به پایان برسد به راحتی خواهید توانست دستگیره را مقداری به سمت بیرون بکشید تا درب ماشین لباسشویی آزاد شده و لباس‌های تمیز قابل دسترسی باشند.

هیدروستات لباسشویی سامسونگ

هیدروستات یکی از قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ وظیفه تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی را دارد. این قطعه وظیفه دارد سطح آب ورودی به ماشین لباسشویی را تنظیم کند که تنظیمات آن توسط کارخانه سازنده انجام شده و شما هرگز نباید این تنظیمات را تغییر دهید.

هیدروستات ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های لباسشویی است که مستقیماً با دکمه تایمر در ارتباط می‌باشد. عملکرد این قطعه بدین دستگاه ابتدا باید برق از این قطعه عبور کند. به عبارتی می‌توان گفت برق وارد شده به دستگاه در ابتدا وارد تایمر شد و پس از گذشت از آن به میکروسوئیچ منتقل می‌شود و در نهایت نیز به بخش هیدروستات انتقال پیدا خواهد کرد. هیدرواستات معمولاً در بالاترین قسمت ماشین لباسشویی و در زیر سقف آن قرار می‌گیرد. این قطعه از طریق یک شلنگ به قسمت زیرین دیگ لباسشویی متصل خواهد شد. از علائم خرابی هیدروستات می‌توان به نوسانات برقی، پارگی دیافراگم و نفوذ آب به این بخش اشاره کرد.

شیربرقی لباسشویی سامسونگ

شیر برقی یکی از مهم‌ترین اجزا در قطعات لباسشویی سامسونگ است که در صنایع دیگر نیز کاربردهای فراوانی دارد. این قطعه همانند یک سیستم کاملاً هوشمند عمل می‌نماید. بر حسب نوع و مدل ماشین لباسشویی از شیر برقی‌های مختلفی استفاده می‌شود که از انواع آن می‌توان به شیر برقی تک بوبین، دو بوبین، سه بوبین و چهار بوبین اشاره کرد. امروزه بیشتر از مدل‌های تک بوبین و دو بوبین در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شود.

عملکرد شیر برقی این گونه است که آب از طریق ورودی شیر برقی سرد وارد دستگاه می‌شود و سپس توسط هیتر گرم شد و به داخل دیگ شستشو راه پیدا می‌کند. از اجزای اصلی شیر برقی ماشین لباسشویی می‌توان به لاستیک، دیافراگم، ترمینال، فنر بوبین، سوراخ مجرای فشار، مجرای خروج آب و محفظه فشار یا پیستون اشاره کرد.

شیربرقی لباسشویی سامسونگ

پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ

لباسشویی در واقع یک الکتروموتور است که از بوبین سیم پیچ و روتور تشکیل می‌شود. پمپ تخلیه وظیفه دارد در صورتی که آب درون دیگ شستشو بیش از حد مجاز باشد آن را از طریق لوله‌های فاضلاب تخلیه کند. در زمان‌های برنامه‌ریزی شده در تایمر دستور تخلیه آب به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ارسال شده و با فعال شدن این پمپ آب حاصل از شستشو به لوله فاضلاب تخلیه می‌شود. برای تشخیص میزان آب موجود درون دیگ ماشین از قطعه‌ای به نام هیدرواستات استفاده می‌شود که با قطع و وصل جریان برق تایمر را از وجود آب درون دیگ شستشو مطلع می‌کند. چنانچه هیدروستات پیام پر بودن دیگ لباسشویی را به پمپ تخلیه بفرستد عملیات آبگیری متوقف شده و پس از انجام فرایند شستشو آب در زمان‌های تنظیم شده توسط پمپ تخلیه لباسشویی تخلیه خواهد شد.

تایمر لباسشویی سامسونگ

تایمر همانند مغز دستگاه عمل می‌کند و می‌تواند سیستم‌های مختلف در قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ را کنترل کند. بیشتر برندهای موجود در بازار از تایمرهای با کیفیت در دستگاه خود استفاده می‌کنند اما این قطعه حاوی قطعات لباسشویی سامسونگ ریز مختلفی مانند فنر و کنتاکت متحرک است که در صورت بروز مشکل برای هر کدام از آنها عملکرد دستگاه شما با اختلالاتی مواجه خواهد شد.

در واقع تایمر قطعه‌ای است که برنامه شستشو و آبکشی را تنظیم کرده و به دستگاه فرمان می‌دهد که در هر لحظه چه کاری باید انجام دهد. از علائم و نشانه‌های مهم خرابی این قطعه می‌توان به شل شدن میل بادامک، تکرار بیش از حد یک مرحله از شستشو، توقف کامل دستگاه و انجام نشدن مراحل شستشو اشاره کرد.

تایمر لباسشویی سامسونگ

زه دور درب لباسشویی سامسونگ

زه ماشین لباسشویی به دور درب دستگاه کشیده می‌شود و با اینکه قطعه پیچیده‌ای نیست ولی می‌تواند یکی از مهم‌ترین قطعات لباسشویی سامسونگ موجود در ماشین لباسشویی سامسونگ محسوب شود. این قطعه فضای خالی بین ماشین لباسشویی و درب آن را پر خواهد کرد و به این جهت تعبیه شده تا هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ لرزش‌های آن احساس نشود.

کاربرد دیگر زه، جلوگیری از خروج و نشت آب هنگام کارکرد دستگاه می‌باشد تا در هنگام کار کردن ماشین لباسشویی آب از داخل دستگاه به بیرون نفوذ پیدا نکند. با راهکارهای زیر می‌توانید طول عمر مفید زه بیرونی دور درب ماشین لباسشویی را افزایش دهید:

·        پیش از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

·        درب ماشین لباسشویی را با احتیاط باز و بسته نمایید.

·        نظافت ماشین لباسشویی را جدی بگیرید.

·        سرویس دوره‌ای دستگاه را به طور منظم سالانه یک بار انجام بدهید.

کلام نهایی

در این مطلب به بررسی قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم و شما را با وظایف و عملکرد هر قطعه آشنا کردیم. چنانچه متوجه شدید ماشین لباسشویی شما مانند سابق به خوبی کار نمی‌کند ممکن است یک یا چند مورد از این قطعات لباسشویی سامسونگ دچار آسیب شده باشند. برای رفع ایراد می توانید از یک متخصص مجرب کمک بخواهید.

برای عیب یابی و رفع مشکل بهتر است از یک تکنسین مجرب و کار بلد کمک بخواهید تا دستگاه شما را عیب یابی و مشکل

 

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس: 09203637385