توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

کپسول گاز مبرد کولر گازی

گاز R410a (3)

گاز R407c (1)

گاز R404a (1)

گاز R22 (10)

کپسول گاز مبرد کولر گازی

تمام سیستم عملکردی کولر‌های گازی، بر اساس حرکت گاز مبرد یا اصطلاحاً گاز فریون تعریف شده است. دقیقاً مانند یخچال‌ها که حرکت یک گاز که گرمای محیط داخل کابین یخچال را به خود جذب می‌کند در کولر‌های گازی هم، حرکت گاز مبرد گرمای محیط را جذب کرده و باعث ایجاد برودت می‌شود. در این دستگاه‌ها، کمپرسور یا موتور دستگاه، با به گردش در آوردن مبرد در دستگاه، فرآیند ایجاد سرما را آغاز می‌کند. گاز مبرد کولر گازی ابتدا به اپراتور دستگاه وارد می‌شود و در آن جا توسط فن، باد سردی را به محیط اتاق وارد می‌کند. پس از این مرحله، زمانی که مبرد به کندانسور دستگاه می‌رسد، گرما به قسمت خارجی یا بیرونی که کندانسور در آن جا قرار گرفته فرستاده می‌شود. تمام رفت و برگشت‌های مبرد و تولید هوای سرد در کولر‌های گازی توسط کمپرسور و در همین فرآیند، تا زمان رسیدن به دمای دلخواه کاربر تکرار می‌شود.

کپسول گاز مبرد کولر گازی

حال پس از مدتی، این احتمال وجود دارد که دستگاه مقداری از گاز خود را از دست بدهد. به همین خاطر، مهم‌ترین مسأله در استفاده از کولر گازی، سرویس دوره‌ای این دستگاههاست. اگر پس از سرویس کولر گازی، متوجه شدید، کولر گازی نیاز به شارژ گاز دارد، می‌توانید این کار را به وسیله کپسول گاز مبرد کولر گازی به انجام برسانید. اگر تکنسین کولر گازی نیستید، حتماً از فرد متخصص بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. زیرا گاز داخل کپسول گاز مبرد کولر گازی، سمی و خطرناک است. اگر قصد خرید کپسول گاز مبرد کولر گازی را دارید، می‌توانید انواع مختلف این گاز‌ها را در همین سایت سفارش داده و خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص خرید انواع مبرد‌ها، با شماره‌های ۲۲۱۱۱۱۵۹-۰۲۱ یا ۲۲۲۲۷۳۷۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

خرید کپسول گاز مبرد کولر گازی

مدل‌های مختلف گاز مبرد

نکته‌ای که پیش از خرید از اهمیت بالایی برخوردار است، شناختن گاز مورد نیاز، برای شارژ کولر گازی است. اگر برچسبی که روی دستگاه وجود دارد را بخوانید، در قسمت Refrigerant، مدل گاز مورد نیاز برای کولر گازی شما ذکر شده است. همین طور، در این قسمت، میزان گاز مورد نیاز با در نظر گرفتن ۵ متر لوله برای دستگاه، نوشته شده است. اگر طول لوله دستگاه شما بیش از ۵ متر است، به ازای هر متر لوله، باید بیست گرم گاز بیش‌تر از کپسول گاز مبرد کولر گازی، به دستگاه اضافه کنید. برخی از مدل‌های شناخته شده گاز‌های فریونی، عبارتند از گاز R۱۲، R۲۲، R۴۰۷، R۴۱۰، R۱۳۴ و.... برای اشتباه نشدن گاز‌ها با یکدیگر، برای هر کپسول گاز مبرد کولر گازی، از یک رنگ ثابت و مشخص استفاده می‌شود. برای مثال گاز R۲۲، همواره با رنگ سبز و کپسول گاز مبرد کولر گازی مدل R۴۱۰a همواره با رنگ صورتی تولید می‌شود. اما چه تفاوتی میان این گاز‌ها وجود دارد و چرا همیشه از یک مبرد ثابت استفاده نشده است؟ در ادامه، به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

قیمت کپسول گاز مبرد کولر گازی

تفاوت‌های کپسول گاز مبرد کولر گازی با یکدیگر

اگر چه مبرد‌های مختلف، دارای تفاوت‌های فیزیکی و شیمیایی فراوانی هستند؛ اما، مهم‌ترین تفاوت در کپسول گاز مبرد کولر گازی با یکدیگر، در میزان سازگاری گاز مبرد داخل آن‌ها، با طبیعت است. برای مثال گاز‌هایی مانند R۱۲ و R۲۲ در دسته هیدروکلرو فلوروکربن (HCFC) قرار می‌گیرند. این دسته از گاز‌های مبرد، شناخته شده‌ترین و پر مصرف‌ترین گاز‌ها در صنعت سرمایش و تهویه مطبوع بودند. اما استفاده از این گاز‌های فریونی، از سال ۲۰۱۰ به بعد، پس از اثبات مضر بودن و آسیب رساندن این گاز‌ها به لایه اوزون در پیمانی که در ونکوور کانادا، در حمایت از محیط زیست امضا شد، ممنوع اعلام شد. پس از آن استفاده از گاز R۴۱۰a رواج پیدا کرد. گازی که اگر چه دوست دار کامل محیط زیست شناخته نمی‌شود، اما حداقل ضرری برای لایه اوزون ندارد. برای دانستن دیگر تفاوت‌ها و همچنین، دیگر تفاوت‌ها در انواع گاز مبرد کولر گازی، باید با خصوصیات شیمیایی این گاز‌ها، آشنایی بیش‌تری پیدا کنیم.

کپسول گاز مبرد کولر گازی اصل

خصوصیات مختلف گاز‌های مبرد

در این قسمت، تلاش کرده‌ایم تا برخی گاز‌های پرکاربرد و شناخته شده در صنعت برودت‌سازی را برای شما معرفی کنیم.
گاز مبرد R۱۲: اولین گازی که در سیستم تبرید مورد استفاده قرار گرفت، گاز فریونی R۱۲ است. همان طور که گفتیم، این گاز و گاز R۲۲، هیدروفلوکربن هستند و ناسازگار با محیط زیست. اما پژوهش‌ها نشان داده میزان تخریب، مبرد R۱۲، بیش از دیگر همتایان خود است. این سرماساز، در فشار جو در دمای (۳۰-) درجه سانتی گراد به جوش می‌آید. بی‌رنگ، تقریباً بدون بو، غیر سمی و غیرقابل اشتعال است و در کمپرسور‌های پیستونی بسیار کارآمد است. رنگ کپسول گاز مبرد کولر گازی R۱۲ سفید است و مبرد R-۱۳۴a به عنوان جایگزین مناسب و دوست دار محیط زیست برای آن شناخته می‌شود.

گاز مبرد R۲۲: این گاز سرماساز پایدار، غیرسمی، بدون اثر اکسیدکنندگی، غیرقابل اشتعال و مانند گاز قبلی مضر برای لایه اوزون است. نقطه جوش آن منفی ۴۰ درجه سلسیوس است. این گاز در سیستم‌های تبرید و تونل انجماد سریع کاربرد دارد. این مبرد در دستگاه‌های تهویه مطبوع و در یخچال‌ها و کولر‌های گازی استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ کپسول گاز مبرد کولر گازی R۱۲، سبز است و ظرفیت برودتی آن ۶۰% بیشتر از گاز R۲۲ است و در نتیجه با استفاده از کمپروسور کوچک‌تر، همان کار را انجام می‌‎دهد.

مبرد R-۱۳۴a: یکی از گاز‌های شناخته شده سازگار با محیط زیست گاز R۱۳۴a است. نقطه جوش این مبرد در فشار جو (۲۶-) درجه سانتی گراد است و ماده‌ای بی‌رنگ و بدون بو است. رنگ کپسول گاز مبرد کولر گازی R۱۳۴a، آبی روشن است.
مبرد R۴۱۰a: این گاز، از ترکیب برابر دو گاز R۱۲۵ و R۳۲ به دست آمده است. این مبرد دارای نقطه جوش ۵۱- درجه سانتی گراد است. به دلیل پایین‌تر بودن نقطه جوش در مقایسه با سایر گاز‌های سرماساز مانند R۲۲، بازدهی بسیار بالاتری دارد. از سویی دیگر R۴۱۰a تا حد قابل قبولی با محیط زیست سازگار است و تأثیر مخرب قابل توجهی، روی لایه اوزون ندارد. کپسول گاز مبرد کولر گازی R۴۱۰a، صورتی رنگ است.

گاز مبرد کولر گازی

خرید کپسول گاز مبرد کولر گازی از هرمس پارت

فروشگاه اینترنتی هرمس پارت، قطعات کولر گازی و انواع گاز‌های کولر گازی را با کیفیت اصلی و قیمت‌های مناسب به فروش می‌رساند. اگر قصد خرید کپسول گاز مبرد کولر گازی را دارید، این کار را از طریق همین سایت و بدون دردسر گشتن در مغازه‌های متفرقه و ناشناس انجام دهید. در این سایت، قیمت‌های تمام مدل‌ها، به صورت آنلاین به مشتریان نشان داده می‌شود. علاوه بر آن، تمام موارد کنترل کیفی گاز‌های مبرد، برای هر گاز موجود بوده و امکان بررسی آن توسط خریداران وجود دارد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص خرید کپسول گاز مبرد کولر گازی در مدل‌های مختلف، می‌توانید در تمام ایام هفته با کارشناسان هرمس پارت، با شماره‌های ۲۲۱۱۱۱۵۹-۰۲۱ یا ۲۲۲۲۷۳۷۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس: 09203637385