شیر برقی لباسشویی

شیربرقی لباسشویی میله (20)

شیر برقی لباسشویی ویرپول (20)

شیر برقی لباسشویی وست پوینت (20)

شیر برقی لباسشویی هیوندای (20)

شیر برقی لباسشویی هیتاچی (20)

شیر برقی لباسشویی هوور (20)

شیر برقی لباسشویی نف (20)

شیر برقی لباسشویی مدیا (20)

شیر برقی لباسشویی مابه (20)

شیر برقی لباسشویی گرنیه (20)

شیر برقی لباسشویی کنوود (20)

شیر برقی لباسشویی کندی (20)

شیر برقی لباسشویی کروپ (20)

شیر برقی لباسشویی کرال (20)

شیر برقی لباسشویی فاگور (20)

شیر برقی لباسشویی سامسونگ (20)

شیر برقی لباسشویی زیرووات (20)

شیر برقی لباسشویی زانوسی (20)

شیر برقی لباسشویی ریتون (20)

شیر برقی لباسشویی دوو (20)

شیر برقی لباسشویی حایر (20)

شیر برقی لباسشویی تی سی ال (20)

شیر برقی لباسشویی تکنو (20)

شیر برقی لباسشویی پاناسونیک (20)

شیر برقی لباسشویی پاکشوما (20)

شیر برقی لباسشویی بوش (20)

شیر برقی لباسشویی بهی (20)

شیر برقی لباسشویی بهشو (20)

شیر برقی لباسشویی بلومبرگ (20)

شیر برقی لباسشویی بکو (20)

شیر برقی لباسشویی ایندزیت (20)

شیر برقی لباسشویی اینترنشنال (20)

شیر برقی لباسشویی ایکس ویژن (20)

شیر برقی لباسشویی الکترولوکس (20)

شیر برقی لباسشویی ال جی (20)

شیر برقی لباسشویی اسنوا (20)

شیر برقی لباسشویی اسمگ (20)

شیر برقی لباسشویی آریستون (20)

شیر برقی لباسشویی آبسال (20)

شیر برقی لباسشویی آاگ (20)

«معرفی شیربرقی لباسشویی»

خرید شیر برقی لباسشویی

آیا می‌خواهید همه چیز را در مورد قطعات لباسشویی خود بدانید؟ همانطور که می‌دانید، ماشین لباسشویی شما یک دستگاه پیچیده و متشکل از قطعات فنی فراوان است. شیر برقی لباسشویی یکی از اجزای اصلی این دستگاه به شمار می‌رود که به دلیل نقش اصلی در عملکرد دستگاه، باید نسبت به وضعیت صحیح آن اطمینان خاطر کسب نمود.

گاهی اوقات ممکن است در هنگام نصب ماشین لباسشویی یا حتی مواجهه با مشکلات ماشین لباسشویی کمی سردرگم شوید. برای کمک به درک بهتر کارایی شیر برقی ماشین لباسشویی، و راه‌حل‌های مفید برای برطرف کردن ایرادات آن، در اینجا برخی از اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد شیر برقی لباسشویی آورده شده است.

خرید شیر برقی لباسشویی

شیر برقی لباسشویی چیست؟

پس از روشن کردن ماشین لباسشویی و تنظیم برنامه شستشو، دریچه ورودی به طور خودکار باز می‌شود تا آب وارد وان داخلی شود. سطح آب در وان با توجه به مدل ماشین لباسشویی و برنامه انتخاب شده تعیین می‌شود. به عبارت دیگر،
این قطعه در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم سطح آب ورودی به دستگاه را بر عهده دارد. هنگامی که سطح آب در وان به سطح تنظیم شده برسد، ورودی آب را متوقف می‌کند.

شیر برقی لباسشویی قطعه ای است که کنترل ورود آب به داخل ماشین را بر عهده دارد. این قطعه در دو نوع کیفیتی و اقتصادی عرضه می شود. شیر برقی با کیفیت با دوام بالا و عمر طولانی تری برخوردار است، در حالی که شیر برقی اقتصادی با قیمت پایین تری عرضه می شود. این تفاوت در قیمت می تواند بر اساس نیازهای خاص کاربر تعیین شود.

کارایی شیر برقی در ماشین لباسشویی

قبل از اینکه با کارایی و عملکرد اصلی شیر برقی لباسشویی اشنا شویدف بهتر است به شما بگوییم که شیر برقی در ماشین-‌های لباسشویی با هدف کنترل، قطع و وصل جریان آب ورودی به داخل دستگاه، تعبیه شده است و از این حیثف نش بسیار مهم و حیاتی را در کارایی مناسب دستگاه بر عهده دارد. روند کار این قطعه در ماشین لباسشویی به این شکل است که ابتدا جریان برق وارد ماشین لباسشویی می‌شود و پس از اینکه به قسمت سیم پیچ شیر برقی رسید، شرایطی را فراهم می‌ا. رد تا آب به داخل ماشین لباسشویی وارد شود.

جالب است بدانید که وقتی سطح آب در ماشین لباسشویی، به حد مورد نظر رسید، هیدروستات به کمک شیر برقی مانع ادامه جریان یافت آب می‌شود و آن را قطع می‌کند. خلاصه اینکه، دستور انجام آبگیری ماشین لباسشویی، یا توقف آن بر عهده شیر برقی لباسشویی است.

سوراخ مجرای فشار، فنر، ترمینال، مجرای خروجی آب، سیم پیچ، محفظه فشار، لاستیک دیافراگم و… برخی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده این قطعه هستند.

انواع شیر برقی لباسشویی

انواع شیر برقی لباسشویی

جالب است بدانید که طبقه‌بندی شیر‌های برقی در ماشین لباسشویی‌ها، عمدتاً بر حسب نوع و مدل دستگاه انجام می‌گیرد. این قطعه معمولاً به تک بوبین تا چهار بوبین دسته‌بندی می‌شوند. امروزه در انواع لباسشویی‌های مدرن و پیشرفته، بیشتر از مدل تک یا دو بوبین شیر برقی بهره می‌برند. آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که شیر‌های برقی در انواع لباسشویی‌های قدیمی معمولاً شامل شیر برقی سرد و شیر برقی گرم می‌شوند. این در حالی است که در انواع امروزی‌تر، فقط شیر برقی سرد را به کار می‌گیرند.

حال این سؤال مهم به ذهن می‌رسد که آب ورودی به داخل دستگاه چگونه گرم می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که آب از طریق شیر برقی سرد، به داخل ماشین لباسشوی وارد می‌شود و توسط قطعه گرمایشی به نام هیتر گرم می‌شود. به این ترتیب، آب گرم برای شست و شوی تمیز لباس‌ها فراهم می‌شود.

دلایل خراب شدن شیر برقی لباسشویی

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره اشاره کردیم، شیر برقی لباسشویی‌ها با وجود اندازه کوچکی که دارد، خود از اجزای تشکیل‌دهنده دیگری ساخته می‌شود. این اجزا در ارتباط با یکدیگر، عملکرد نهایی شیر برقی را برای کنترل سطح آب تشکیل می‌دهند. حال ممکن است هر یک از این اجزا دچار خرابی شود و کارایی نهایی دستگاه را مختل کند. سیم پیچ، محفظه فشار، پیستون، یا هر قطعه دیگری ممکن است دچار ایراد فنی شود و معیوب شدن دستگاه را به همراه داشته باشند.

یخ زدگی و ترکیدگی لوله‌های این قطعه در فصل زمستان کاملاً طبیعی است که در این صورت باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم رفع ایراد شیر برقی لباسشویی، ممکن است با مشکل نشتی آب مواجه شوید.

شیر برقی خراب منجر به چه مشکلاتی می‌شود؟

شیر برقی خراب منجر به چه مشکلاتی می‌شود؟

آنچه که در نتیجه خرابی شیر برقی در لباسشویی‌ها ممکن است رخ بدهد، بسیار متنوع خواهد بود که در این بین مشکل عدم آبگیری کردن ماشین لباسشویی از همه مهم‌تر است. اگر این قطعه در ماشین لباسشویی‌ها دچار نقص شود، ورود آب به داخل دستگاه با مشکل جدی روبرو می‌شود. همچنین آبگیری مداوم و عدم تخلیه آب از لباسشویی‌ها نیز از دیگر مشکلات رایجی است که با خرابی شیر برقی همراه خواهد بود. دستگاه است. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، تخلیه آب در پایان فرایند شست و شو به درستی انجام نمی‌گیرد و تجمع آب در داخل وان دستگاه بلا مانع خواهد بود.

چگونه به طور صحیح از شیر برقی در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

برای اینکه به طور صحیح از کارایی شیر برقی در لباسشویی‌ها بهره‌مند شوید و برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده نمایید باید از ورود فشار زیاد آب به داخل دستگاه خودداری نمایید. این به این دلیل است که فشار زیاد آب باعث می‌شود تا اجزای داخلی قطعه شیر برقی تحت فشار زیاد قرار بگیرند و آسیب پیدا کنند. در نتیجه عملکرد این قطعه دچار مشکل اساسی می‌شود. جالب است بدانید که عمر مفید شیر برقی در مجموع می‌تواند چیزی تقریباً برابر با ۷ سال باشد البته به شزط اینکه به درستی از آن استفاده شود. برای اینکه عمر مفید این قطعه را افزایش بدهید، توصیه می‌کنیم که از فیلتر رسوب گیر لباسشویی استفاده نمایید. به این ترتیب، عملکرد و کارایی لباسشویی شما صرف نظر از برند و مدلی که دارد، به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی

قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کرد. شیر برقی یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که نقش مهمی در کارکرد صحیح دستگاه دارد. این قطعه کنترل ورود آب به داخل ماشین را بر عهده دارد و بدون آن، ماشین لباسشویی قادر به انجام وظیفه خود نخواهد بود.

قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت شیربرقی لباسشویی

چندین عامل بر قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی تاثیر می گذارد. این عوامل شامل کیفیت ساخت، برند سازنده و قابلیت های اضافی هستند. کیفیت ساخت مستقیما بر قیمت تاثیر می گذارد. برند سازنده نیز بر قیمت تاثیر دارد. همچنین، قابلیت های اضافی می توانند قیمت را افزایش دهند. برای مثال، شیر برقی با قابلیت تنظیم دقیق تر میزان آب ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

ماشین لباسشویی‌ها یک دستگاه پیچیده و پر کاربرد در هر خانه‌ای هستند.. اجزا و قطعات مختلف ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس‌ها در طی یک فرآیند بسیار پیچیده با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این مقاله به معرفی یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی‌های مدرن یعنی شیر برقی لباسشویی و عملکرد آن پرداختیم. ‌امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما کاربران محترم قرار بدهیم. توصیه می‌شود با مشاهده اولین نشانه‌های خرابی شیر برقی لباسشویی، فوراً نسبت به رفع ایرادات آن اقدام کنید.

خرید شیر برقی ماشین لباسشویی با توجه به نیازها و بودجه خود می تواند یک تجربه خوب باشد. در خرید این قطعه باید به کیفیت ساخت، برند سازنده و قابلیت های اضافی توجه کرد. با توجه به این عوامل، می توانید یک شیر برقی لباسشویی مناسب خود انتخاب کنید که هم با بودجه شما منطبق باشد و هم نیازهای شما را برآورده کند.