توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

پنل کولر گازی

پنل کولر گازی یونیوا (2)

پنل کولر گازی هایسنس

پنل کولر گازی میتسوبیشی

پنل کولر گازی مدیا (1)

پنل کولر گازی گرین

پنل کولر گازی گری (1)

پنل کولر گازی سامسونگ

پنل کولر گازی زانتی (2)

پنل کولر گازی دایکین

پنل کولر گازی جی پلاس

پنل کولر گازی جنرال (16)

پنل کولر گازی تی سی ال (2)

پنل کولر گازی تراست

پنل کولر گازی بوش

پنل کولر گازی ایوولی (3)

پنل کولر گازی ایساتیس

پنل کولر گازی ایران رادیاتور

پنل کولر گازی ال جی (2)

پنل کولر گازی اسنوا

پنل کولر گازی اجنرال

پنل کولر گازی آرچلیک

پنل کولر گازی

برای اینکه کولر گازی عملکرد بهتر و مطلوبی داشته باشد، بایستی هر کدام از اجزای آن به بهترین شکل و از جنس و متریال خوب انتخاب شده باشند. پنل کولر گازی یکی از قطعات اصلی و کلیدی این وسیله سرمایشی است. در ادامه این مقاله شما را با چیستی، کاربرد، نحوه عملکرد و شرایط خرید پنل کولر گازی، آشنا می‌کنیم.

انواع برند های پنل کولر گازی

پنل کولر گازی چیست؟

پیش از آنکه با عملکرد و کاربرد این قطعه مهم و ضروری آشنا شوید، لازم است آن را بشناسید و ذهنیت نسبی نسبت به این قطعه پیدا کنید. همانطور که می‌دانید هر کدام از قطعات و اجزای کولر گازی با هدف و منظور خاصی در دستگاه تعبیه و نصب شده‌اند. پنل کولر گازی در بخش داخلی ساختمان کولر نصب می‌شود. جالب است بدانید هوای فشرده شده تولید شده توسط کمپرسور از بخش کندانسور عبور می‌کند و به وسیله لوله‌های مسی به پنل داخلی کولر گازی منتقل می‌شوند.

با توجه به فرآیندی که به صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود، حرارت و گرما سرد شده و در نهایت به وسیله بلوور فن دستگاه در محیط داخلی آن جریان داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید پنل کولر گازی بایستی مد نظر قرار دهید، ظرفیت و توان دستگاه است. ظرفیت پنل بایستی با توان دستگاه متناسب و سازگار باشد در غیر این صورت منجر به بروز مشکل در هنگام نصب و اجرا می‌شود.

ظرفیت های مختلف پنل کولر گازی برای تمامی برند ها

اجزای تشکیل دهنده پنل کولر گازی

همانطور که گفته شد پنل کولر گازی از قطعات اصلی کولر گازی محسوب می‌شود، با این حال با خرید پنل کولر گازی متوجه اجزای تشکیل دهنده این قطعه نیز می‌شوید. توجه داشته باشید که اجزای پنل کولر گازی به دو قسمت اجزای داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام عملکرد و وظایف خاص خود را دارند.

پنل خارجی کولر گازی از بخش‌هایی مانند کمپرسور، کندانسور یا تقطیر‌کننده، فن و شیر انبساط که از آن به نام لوله مویین نیز نام برده می‌شود و پنل داخلی نیز از اوپراتور یا تبخیر‌کننده، فیلتر هوا، دریچه، لوله تخلیه، فن خنک‌کننده تشکیل شده است. در ادامه این اجزا را به شما معرفی می‌کنیم.

الکتروموتور فن، بلوور فن، اوپراتور، فیلتر‌های هوا، دریچه مخصوص توزیع هوا از جمله قطعاتی هستند که در پنل کولر گازی وجود دارند و به نوعی قیمت پنل کولر گازی به وجود و درجه کیفیت این اجزا بستگی دارد. در ادامه توضیح مختصری را در مورد هر کدام از این قطعات ارائه می‌دهیم.

خرید پنل کولر گازی

الکتروموتور فن

موتور فن در عملکرد و گردش پروانه فن نقش دارد و از همین رو نقش مهمی در پنل کولر گازی ایفا می‌کند.

بلوور فن

بلوور فن نیز یکی دیگر از اجزای مهم پنل کولر گازی و در ارتباط مستقیم با الکتروموتور فن قرار دارد. این قطعه وظیفه دارد جریان هوای سرد و گرم را توزیع کند.

اوپراتور

یکی دیگر از قطعات پنل کولر گازی، اوپراتور نام دارد. این قطعه از لوله‌های مسی با کیفیت تشکیل شده که در قیمت پنل کولر گازی نیز نقش دارد.

فیلتر‌های هوا

فیلتر‌های هوا بخش دیگری از پنل کولر گازی را به خود اختصاص داده است و همانطور که از نام آن مشخص است، عملیات و فرآیند فیلتراسیون توسط این قطعه انجام می‌شود. در واقع از ورود ذرات گرد و غبار به محیط داخلی جلوگیری می‌کند و سطح کیفیت هوا را ارتقاء می‌دهد.

دریچه مخصوص توزیع هوا

از دیگر قطعات تشکیل دهنده پنل کولر گازی دریچه مخصوص توزیع هوا می‌باشد که باعث توزیع هوای گرم و خنک به فضای اطراف آن می‌شود. جالب است بدانید بر اساس لیست قیمت پنل کولر گازی، دریچه‌های تعبیه و نصب شده در پنل به دو صورت افقی و عمودی وجود دارند.

مشخصات انواع مشخصات پنل کولر گازی

کندانسور

این قطعه گاز با فشار که با نام مبرد بخار شده هم یاد می‌شود از مجرای کمپرسور دریافت می‌کند و سپس آن را به مایع تبدیل می‌کند، طی این فرآیند گرمای مایع را جذب می‌کند و از دستگاه خارج می‌کند. با توجه به اینکه پوشش و در‌های این قطعه از جنس آلومینیوم است امکان انتقال گرما با شدت بیشتری را دارد.

شیر انبساط لوله

یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده پنل خارجی کولر گازی، شیر انبساط لوله نام دارد که در بین دو مجموعه سیم پیچ قرار دارد و میزان مبرد ورودی به اوپراتور را کنترل می‌کند. جالب است بدانید دریچه انبساط از جنس مس و با چندین دور سیم پیچ شناخته می‌شود. آن دسته از کولر‌های گازی که دارای ظرفیت بیشتری باشند، در آن شیر انبساط ترموستاتیک به صورت خودکار و الکترونیکی فعالیت می‌کند، تعبیه و نصب شده است.

اهمیت طراحی پنل

شاید به نظر شما طراحی و زیبایی پنل، کم اهمیت به نظر برسد اما پنل مانند ویترین کولر گازی عمل می‌کند و آنچه شما مشاهده می‌کنید شکل و شمایل و طراحی پنل کولر گازی است و میزان انتقال حس خوب و زیبایی به شما یا عدم آن، به چگونگی طراحی آن بستگی دارد در نتیجه بودجه‌ای که برای تعویض و یا خرید کولر گازی کنار می‌گذارید به اندازه‌ای باشد که پاسخگوی سلیقه و نظر شما نیز باشد. زیبایی پنل تأثیر مستقیمی بر قیمت پنل کولر گازی دارد.

قیمت پنل کولر گازی

نحوه خرید پنل کولر گازی

در صورت خرابی این قطعه ضروری می‌توانید به دو صورت حضوری و غیر حضوری نسبت به خرید پنل کولر گازی اقدام کنید. در هنگام خرید اعتبار و تعهد مرکز فروش را مد نظر قرار دهید. همچنین با بررسی لیست قیمت پنل کولر گازی، فروشگاه مناسبی را انتخاب کنید. در صورت نیاز به مشاوره پیش از خرید می‌توانید با تیم هرمس پارت تماس بگیرید.

این مجموعه با برخورداری از سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش قطعات لوازم خانگی به صورت حضوری و آنلاین به مشتریان ساکن در سراسر کشور خدمات‌رسانی می‌کند. با تحقیق و بررسی‌هایی که انجام می‌دهید متوجه قیمت منصفانه، کیفیت انواع محصولات، تعهد در خدمات‌رسانی و رضایتمندی مشتریان این فروشگاه می‌شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس: 09203637385