توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

توجه!!

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی فروشگاه هرمس پارت از ارسال سفارشات شما عزیزان به شهرستان ها معذور می باشد.

ارسال سفارشات تهران تا شنبه تاریخ 26 اسفندماه مقدور میباشد.

قطعات لباسشویی ال جی

سقف جاپودری لباسشویی ال جی

دستگیره لباسشویی ال جی

پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

میکروسوئیچ لباسشویی ال جی

برد لباسشویی ال جی

زه دور درب لباسشویی ال جی

هیدروستات لباسشویی ال جی

خرطومی لباسشویی ال جی

لاستیک لباسشویی ال جی 

بلبرینگ لباسشویی ال جی

المنت لباسشویی ال جی 

موتور لباسشویی ال جی

تسمه لباسشویی ال جی

تاخو لباسشویی ال جی

جرم گیر لباسشویی ال جی

مشخصات قطعات لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که کارکرد صحیح این قطعات لباسشویی ال جی در کنار هم موجب عملکرد صحیح ماشین لباسشویی خواهند شد. از جمله این قطعات می‌توان به موتور، برد، لاستیک دور درب، میکروسوئیچ دستگیره، هیدروستات، شیر برقی، پمپ تخلیه، تایمر و زه دور درب ماشین لباسشویی اشاره کرد. چنانچه هر یک از این قطعات دچار آسیب شود کارکرد ماشین لباسشویی با اختلال مواجه خواهد شد و شما دیگر نمی‌توانید از ماشین لباسشویی خود به درستی استفاده کنید. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با کارکرد تمامی این قطعات لباسشویی ال جی آشنا کنیم تا بتوانید به هنگام بروز مشکل آن را عیب یابی و برطرف کنید.

موتور لباسشویی ال جی

ماشین‌های لباسشویی در گذشته سر و صدای بسیار زیادی داشتند که برای اعضای خانه چندان خوشایند نبود. اما ال جی با استفاده از موتورهای اینورتر ماشین لباسشویی‌های کنونی توانسته است آرامش را به منازل بیاورد. البته موتور اینورتر قدرتمند ال جی تنها در ماشین‌های لباسشویی استفاده نمی‌شود و در سایر لوازم خانگی تولید برند ال جی مانند یخچال نیز از آن استفاده می‌شود. موتورهای دایرکت درایو اینورتر یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در دهه‌های اخیر می‌باشد.

فروش موتور لباسشویی ال جی

همانطور که از نام این تکنولوژی مشخص است موتور درایو مستقیم به طور مستقیم و بدون دخالت سایر عناصر انتقال مکانیکی مانند جعبه دنده به دیگ شستشوی دستگاه متصل می‌شود که این امر باعث می‌شود صدا و لرزش دستگاه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. در این حالت مشکلاتی مانند خرابی تسمه و هزینه‌های تعمیر نیز دیگر وجود نخواهد داشت زیرا به طور کلی تسمه‌ای وجود ندارد که خراب شود.

حذف تسمه موجب می‌شود که فضای داخلی ماشین لباسشویی افزایش یافته و دیگ آن نیز بزرگتر شود. بنابراین شما می‌توانید در هر مرتبه شستشو حجم لباس بیشتری را بشویید که در مصرف برق و آب نیز صرفه‌جویی بسیاری خواهد شد. همچنین بهره‌گیری از موتور دایرکت درایو به طور چشمگیر باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه شده و عمر مفید ماشین لباسشویی شما را نیز افزایش می‌دهد.

اصول کار موتور دایرکت درایو بر اساس قانون دست راست الکترومغناطیس است که در آن جریان از طریق یک سیم پیچ زاویه‌ای میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. با تغییر جهت تغییر قطر جریان و تغییر مقدار جریان می‌توان میزان نیروی ایجاد شده را تغییر داد. یک ماده بسیار رسانا مانند آهنربا نیز در مرکز سیم پیچ قرار دارد که مرتباً نیروی آن در حال افزایش می‌باشد. در نتیجه نیروی حاصل قادر به حرکت دادن یک شیء بدون ایجاد تماس فیزیکی می‌باشد. البته در حال حاضر بسیاری از سازندگان از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند زیرا هزینه ادغام این تکنولوژی بالاست. با این حال ال جی از موتورهای دایرکت درایو در طراحی‌های خود استفاده می‌کند. این تکنولوژی موجب افزایش ظرفیت دستگاه به میزان قابل توجه می‌شود. به همین دلیل است که ال جی همواره روی ظرفیت بالاتر ماشین‌های لباسشویی ساخت خود و ۱۰ سال گارانتی موتور مانور می‌دهد.

برد لباسشویی ال جی

برد ماشین لباسشویی یک برد مدار الکترونیکی کوچک است که عملکردهای ماشین را کنترل می‌کند. این برد پس از دریافت سیگنال از حسگر‌هایی که فاکتورهای مختلف مربوط به چرخش شستشو مانند سرعت چرخش، فشار و دمای آب را اندازه‌گیری می‌کنند دستورات مناسب را به درام، موتور و همزن ماشین لباسشویی ارسال می‌کند تا عملیات شستشو انجام شود.

مکان قرارگیری این قطعه در پشت نمایشگر یا همان پنل کنترل است. اجزای زیر از برد کنترل فرمان می‌گیرند:

پمپ تخلیه
حسگر دما
سرعت سنج
سوئیچ فشار
دریچه‌های ورود آب
موتور
سنسور سطح آب
خازن قدرت
قفل درب

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی قطعه‌ای حساس و حیاتی در ماشین لباسشویی است که با خراب شدن آن کل عملکرد دستگاه شما دچار اختلال خواهد شد و شما دیگر به هیچ وجه قادر به استفاده از ماشین لباسشویی خود نخواهید بود. مواردی مانند ورود آب به داخل ماشین، نوسانات برق و خاموش شدن پنل جلویی به طور ناگهانی می‌تواند موجب اختلال در عملکرد برد ماشین لباسشویی ال جی شود.

لاستیک لباسشویی ال جی

لاستیک لباسشویی ال جی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی ال جی است که نقش بسیار اساسی در عملکرد بهینه ماشین لباسشویی خواهد داشت. چرا که پارگی یا فرسودگی آن می‌تواند موجب نشت آب از دستگاه شده و به آن آسیب برساند. لاستیک دور درب لباسشویی دستگاه را عاید کرده و از خروج آب از دستگاه جلوگیری خواهد کرد. همچنین این لاستیک بین بدنه و دیگ لباسشویی قرار می‌گیرد تا از برخورد شدید دیگ به بدنه دستگاه در هنگام دور تند یا خشک کن لباسشویی جلوگیری کند. از علائم خرابی لاستیک درب ماشین لباسشویی ال جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سر و صدای ماشین لباسشویی حین کار
• بسته نشدن صحیح درب ماشین لباسشویی
• باز نشدن درب ماشین لباسشویی
• نشت آب از ماشین لباسشویی

فروش لاستیک لباسشویی ال جی | هرمس پارت

این لاستیک در سه مدل ساده، تک سوراخ و دو سوراخ تولید و به بازار عرضه می‌شود. بر روی مدل ساده هیچ شیاری وجود ندارد و تعویض آن بسیار آسان است. لاستیک تک سوراخ بر روی خود یک شیار دارد که لوله لباسشویی از داخل آن رد می‌شود و آب از بالای لاستیک به روی لباس‌ها ریخته خواهد شد. جدیدترین مدل لاستیک دور درب نیز لاستیک دور درب چراغ‌دار است که بر روی آن دوشیار تعبیه شده است؛ از یک شیار برای گردش آب و از دیگری برای روشنایی ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. این مدل لاستیک از سایر مدل‌ها ضخیم‌تر می‌باشد و تعویض آن نیز پیچیده‌تر است.

میکروسوئیچ لباسشویی ال جی

یکی دیگر از قطعات لباسشویی ال جی کاربردی دیگر در ماشین لباسشویی ال جی، میکروسوئیچ ماشین لباسشویی ال جی است که وظیفه دارد درب ماشین لباسشویی را در حین کار کردن دستگاه قفل کند. چنانچه این قفل آسیب ببیند حتی اگر درب ماشین لباسشویی را به طور کامل ببندید باز هم ماشین لباسشویی شما شروع به کار نخواهد کرد.

میکروسوئیچ با فشار کوچک فعال خواهد شد. همین فشار کوچک موجب بسته شدن کامل درب لباسشویی می‌شود و با جابجایی کنتاکت‌های الکتریکی باعث استارت ماشین خواهد شد. جایگاه میکروسوئیچ معمولاً پشت درب ماشین لباسشویی در مجاورت لاستیک دور درب می‌باشد. پس از آنکه زبان قفل در جایگاه خود چفت شد به ضامن میکروسوئیچ فشار کوچکی وارد شده و میکروسوئیچ به صورت وصل در مدار قرار خواهد گرفت.

خرید میکروسوئیچ لباسشویی ال جی |هرمس پارت

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی از نظر نوع عملکرد به دو نوع اهرمی و پیستونی تقسیم می‌شود. میکروسوئیچ اهرمی به صورت شعاعی فعال می‌شود؛ یعنی حول یک محور می‌چرخد. بنابراین سوئیچ با حرکت اهرم به چپ و راست یا بالا و پایین عمل خواهد کرد. مدل پیستونی با فشردن یا کشیدن پیستون متصل به عملگر سوئیچ شروع به فعالیت خواهد کرد. به طور معمول این میکروسوئیچ‌ها بخشی از مدار فرمان هستند و با یک ضربه کوچک کنتاکتور مربوط به ادوات بزرگتر را فعال یا غیر فعال خواهند کرد.

دستگیره لباسشویی ال جی

دستگیره درب لباسشویی ال جی یک قطعه مهم از ماشین لباسشویی است که وظیفه باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی را به عهده دارد. این دستگیره معمولاً در قسمت کناری درب ماشین لباسشویی قرار گرفته است و با یک دستگیره چرخشی و یا یک دکمه فشاری کار می‌کند.

خرید دستگیره لباسشویی ال جی | هرمس پارت

دستگیره ماشین لباسشویی ال جی به طور معمول از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود و دارای یک میله داخلی است که توسط یک قفل مکانیکی به درب ماشین لباسشویی متصل می‌شود. هنگامی که دستگیره ماشین لباسشویی را می‌چرخانید یا آن را فشار می‌دهید میله داخلی حرکت کرده و قفل مکانیکی را باز می‌کند. این امر موجب می‌شود که درب ماشین لباسشویی باز شود. دستگیره ماشین لباسشویی ال جی به سه نوع دستگیره درب میکروسوئیچ ساده بدون قفل، دستگیره درب همراه با میکروسوئیچ قفل شونده و دستگیره دارای قفل مکانیکی و میکروسوئیچ معمولی تقسیم می‌شود. علائم زیر می‌تواند به شما هشدار دهد که دستگیره ماشین لباسشویی ال جی شما آسیب دیده است:

• روشن نشدن ماشین لباسشویی
• متوقف نشدن ماشین لباسشویی
• باز نشدن درب لباسشویی
• پیش نرفتن تایمر لباسشویی
• بسته نشدن صحیح درب لباسشویی

هیدروستات لباسشویی ال جی

هیدروستات ماشین لباسشویی ال جی وظیفه دارد سطح آب ورودی به دیگ ماشین لباسشویی را کنترل کند. این قطعه به شکل‌های مختلفی قابل تنظیم است که تنظیمات آن توسط کارخانه سازنده انجام خواهد شد. بنابراین هرگز نباید این تنظیمات را تغییر دهید.

هیدروستات لباسشویی ال جی|فروشگاه هرمس پارت

هیدرواستات در دو نوع هیدروستات‌های ۳ فیش و هیدروستات‌های ۶ فیش در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شود. هیدروستات ماشین لباسشویی ال جی معمولاً دارای یک شلنگ است که به محفظه فشار قسمت پایین دیگ شستشو متصل می‌شود. با بالا آمدن سطح آب در داخل دیگ شستشو هوای داخل شلنگ فشرده می‌شود و با ایجاد فشار بر روی دیافراگم داخل هیدروستات ماشین لباسشویی فرمان قطع آب به شیر برقی صادر خواهد شد.

شیربرقی لباسشویی ال جی

شیر برقی یکی دیگر از قطعات لباسشویی ال جی اصلی ماشین لباسشویی است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. انواع شیرهای برقی ماشین لباسشویی را می‌توان به تک بوبین، دو بوبین، سه بوبین و چهار بوبین تقسیم کرد که معمولاً در ماشین لباسشویی‌های جدید از شیرهای برقی تک بوبین و یا دو بوبین استفاده می‌شود.
همچنین شیرهای برقی عموماً به سه دسته شیر برقی تک، شیر برقی دوقلو و شیر برقی سه قلو تقسیم بندی می‌شوند. از شیر برقی‌های تک معمولاً در لباسشویی‌های قدیمی استفاده می‌شد و در دستگاه‌های جدید معمولاً فقط برای شیر ورودی آب گرم از شیر برقی تک بهره گرفته می‌شود.

پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یک الکتروموتور است که از بوبین، سیم پیچ و روتور تشکیل می‌شود و وظیفه دارد در صورتی که آب درون ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز بود آن را از طریق لوله فاضلاب تخلیه کند. در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی از انواع مختلفی از پمپ تخلیه استفاده می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پمپ تخلیه با موتور القایی، پمپ تخلیه لباسشویی ۸ خار، ۳ خار و … اشاره نمود. این پمپ تخلیه در بخش پایینی ماشین لباسشویی قرار گرفته است و وظیفه آن تخلیه آب درون دستگاه از طریق شلنگ‌های تخلیه به مسیر لوله‌های فاضلاب می‌باشد.

قطعات لباسشویی ال جی|LG

تایمر لباسشویی ال جی

هر دستگاه برقی نیاز به یک کنترل‌کننده و صادر‌کننده فرامین نیاز دارد. وظیفه تایمر در ماشین لباسشویی کنترل عملکرد و زمان عملکرد سایر قطعات می‌باشد.
در ماشین لباسشویی‌های قدیمی از تایمرهای مکانیکی برای کنترل قطعات لباسشویی ال جی استفاده می‌شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ماشین لباسشویی‌های جدید تایمر ماشین لباسشویی به کمک یک برد الکترونیکی فعالیت خود را انجام می‌دهد. تایمر ماشین لباسشویی با توجه به برنامه شستشوی انتخاب شده توسط کاربر زمان مورد نیاز برای هر یک از مراحل شستشو را تعیین خواهد کرد.

از دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی می‌توان به نقص شیر ورودی آب، خرابی میکروسوئیچ درب، بروز مشکل در موتور یا دکمه تایمر، مشکل در پمپ تخلیه و خرابی هیدروستات اشاره کرد.

زه دور درب لباسشویی ال جی

زه دور درب ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعات دستگاه است که نقش مهمی در بهینه کار کردن ماشین لباسشویی ال جی به عهده دارد. چنانچه این قطعه دچار فرسودگی و پارگی شود ممکن است شاهد نشت آب از دستگاه باشید. از مزایای زه داخلی دوره درب ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قرار گرفتن اصولی شیشه درب ماشین لباسشویی در جایگاه خود

• پر کردن فضای خالی بین شیشه و زه بیرونی ماشین لباسشویی

• جلوگیری از لرزش شدید ماشین لباسشویی

• جلوگیری از نشتی آب

• افزایش کارایی ماشین لباسشویی

• افزایش ایمنی ماشین لباسشویی

کلام نهایی

در این مطلب به بررسی عملکرد قطعات لباسشویی ال جی مهم و کاربردی ماشین لباسشویی ال جی پرداختیم و با کارکرد و اهمیت هر قطعه آشنا شدیم. چنانچه متوجه بروز ایراد در هر یک از این قطعات لباسشویی ال جی شدید بهتر است از تعمیرات خودسرانه پرهیز نموده و هرچه سریعتر با یک تعمیرکار متخصص و مجرب برای رفع ایراد ماشین لباسشویی ال جی خود تماس بگیرید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس: 09203637385